W czwartek 16 stycznia w Instytucie Studiów Międzynarodowych odbyła się dyskusja z udziałem pracowników Uniwersytetu Wrocławskiego i ekspertów z zakresu sił zbrojnych, zatytułowana Wojsko Polskie- wizerunek w kulturze popularnej i mediach. Celem tego przedsięwzięcia była analiza medialnego i popkulturowego wizerunku Sił Zbrojnych oraz sposobów budowania wizerunku i promocji armii z perspektywy naukowców oraz dziennikarzy, fotoreporterów i innych specjalistów.
Na początku spotkania przedstawiono projekt fotograficzny „100 – lecie lotnictwa”, w ramach którego zorganizowano cykl lotniczych sesji fotograficznych z zamiarem stworzenia materiału fotograficznego służącego szerokiej promocji Polski, Wojska Polskiego i polskiego lotnictwa. Zdjęcia autorstwa Bartosza Bery realizowane były w latach 2017-2018. Rezultatem tego projektu, oprócz albumów fotograficznych, było kilkadziesiąt publikacji w prasie specjalistycznej i popularnej.
Uczestnikami panelu byli:
- Bartosz Bera, dziennikarz i fotograf specjalizujący się w tematyce wojskowej, w tym lotniczej;
- dr hab. Barbara Wiśniewska – Paź, prof nadzw. UWr, kierownik Zakładu Socjologii Edukacji Instytutu Socjologii UWr, pełnomocnik dziekana WNS UWr ds. bezpieczeństwa;
- Marcin Ogdowski, wydawca strony głównej portalu Interia.pl, korespondent wojenny i pisarz;
- Sławomir Brudny – wydawca serii książek militarnych WarBook i WarReport;
- „Śmigacz” – były operator Jednostki Wojskowej Komandosów, weteran działań poza granicami państwa;
Inicjatorami i organizatorami spotkania byli: dr Michał Piekarski (Zakład Studiów nad Bezpieczeństwem) oraz dr Justyna Arendarska (Zakład Komunikowania Międzynarodowego).
Zdjęcie: Michał Piekarski